معاون سازمان بهزيستي‪ ۱۲۰‬هزار مددجوي اجتماعي نيازمند شغل هستند 
 
معاون كار آفريني و اشتغال سازمان بهزيستي كشور گفت‪ ۱۲۰‬هزار معلول، مددجو و آسيب ديده اجتماعي، نيازمند شغل هستند.

"بهرام بهرامسيري" روز سه‌شنبه در سومين همايش كارشناسان و مددكاران اشتغال سازمان بهزيستي استان يزد گفت: قطعا با ارائه فراخوان، اين آمار بيشتر خواهد شد.

وي افزود: با ايجاد بانك اطلاعاتي، مي‌توان اطلاعات صحيح و دقيقي در اين زمينه كسب كرد.

او تصريح كرد: در سال جاري‪ ۲۳۰‬ميليارد ريال از وجوه ارائه شده دولت به بخش خود اشتغالزايي، كارفرمايي و پرداخت سهم بيمه كار فرما در اختيار سازمان بهزيستي قرار گرفته است.

وي اضافه كرد‪ ۷۰‬ميليارد ريال نيز براي كمك به مراكز غير دولتي، مراكز آموزشي معلولان و مددجويان و معاونت كارآفريني و اشتغال اين سازمان تخصيص يافته است.

بهرامسيري به استخدام معلولين اشاره كرد و افزود: طبق قانون جامع حمايت از معلولان و مددجويان و با توافق سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، مقرر شده سالانه سه درصد از ظرفيت استخدام دستگاههاي وزارتخانه‌هاي دولتي، كسر و در اختيار سازمان بهزيستي قرار گيرد.

وي از تصويب اساسنامه صندوق حمايت از مددجويان و معلولان سازمان بهزيستي در كميسيون تخصصي اجتماعي هيات دولت خبر داد و گفت: ما منتظر مراحل قانوني براي تصويب هيات وزيران مي‌باشيم.

وي جلب و جذب سرمايه‌گذاري‌هاي بخش خصوصي براي ايجاد ظرفيتهاي اشتغال و در آمدزايي، ارتقاي مهارتها و آموزشهاي فني و حرفه‌اي، تشكيل انكوباتورهاي تخصصي معلولان و مددجويان و ايجاد اشتغال توسط كارگاههاي كوچك و متوسط با حداقل سرمايه‌گذاري را از جمله برنامه‌هاي دفتر كار آفريني و اشتغال سازمان بهزيستي كشور در سال جاري بيان كرد.

رييس سازمان بهزيستي استان يزد هم يكي از وظايف اين سازمان را توانمند سازي و قادرسازي جامعه هدف اعلام كرد.

"جليل عفتي" افزود: نبايد نگاه دستگاههاي متولي حمايت از افراد نيازمند و آسيب ديده، صرفا دادن پول براي گذارندن و تامين معيشت آنها باشد، زيرا اين نگاه ديگر منسوخ شده است.

وي اظهار داشت: نگاهها بايد تغيير كند و بايد ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي افراد، شناسايي گردد تا بستر اشتغال ايجاد شود.

گردهمايي ياد شده به مدت يك روز با حضور يكصد نفر از كارشناسان و مددكاران اشتغال سازمان بهزيستي استان يزد با هدف تببين استراتژي و رويكرد آتي سازمان در امور اشتغال، هماهنگي و همسان‌سازي در عملكرد كارشناسان استان و ارتقا بخشيدن به سطح خدمات جامعه هدف سازمان، برگزار شد.

منبع :ابرنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا